kakmonster är vi allihopa

Tidigare idag försökte jag uppdatera bloggen men det blev en massa fel...antar att det är blogg.se som knepar sig. Så jag skriver ett nytt inlägg nu.

Jag bakar muffins igen - överraskande eller vad? Idag blir det samma som förra gången, jordnöt, marshmallows och choklad. Därefter ska jag göra mindre muffins med pepparkakssmak och sedan något mer. Får se vad det blir. Blåbär finns också i tanken. Ska göra lite småkakor också. Farinsnittar kanske. Jag har inhandlat massor av roliga ingredienser så jag kan göra nästan vad jag vill.

Nu har jag pepparkaksmuffins i ugnen, de är klara om ungefär 3 minuter. Alla muffinsformar är ju bajsdåliga...jag vill inte bara baka gigantomuffins så använder mindre formar till vissa muffins och de håller ju inte för fem öre. Bara viker sig och smeten rinner ut när de gräddas. De större formarna jag använder är i mer stabilt papper, det vore bra om det fanns sådana fast mindre. Antecknar ni nu allihopa som läser? För det är ju så intressant menar jag. ;)

Nu är mina pepparkaksmuffins klara och jag ska börja med mina chokladkolamuffins. Alltså, det finns ingen hejd på mig. Måste försöka hinna göra några med blåbär också, det blir bara choklad och godismuffins annars. Måste ju väga upp med något lite syrligare.

Kanske uppdaterar senare med en bild eller två.

Kommentarer
Postat av: madde

bagar-malin får bli ditt nya nick.
fan, ätit upp min sockerkaka, haha..den va meningen att ligga i frysen te jul juh..*hmm*..så blir d när man e godis sugen o går bergsäkargång på köket, haha. =)

2006-10-20 @ 08:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback