jag längtar tills jag blir pensionär

Ju mer jag tänker på det desto mer ogillar jag mitt jobb. Jag mår aldrig bra när jag jobbar. Tycker det får vara slut på det snart. Jag får väl helt enkelt bita ihop tills jag får något annat, men det är inte trevligt att behöva bita ihop, man får så ont i käken.
Gnäll, gnäll.
Jag längtar tills jag blir pensionär. Då behöver man inte jobba och kan baka kakor, umgås med barnbarnen och måla tavlor och se på tv och lyssna på musik och dansa till den, resa...allt detta kan man göra hur mycket man vill (men det krävs ju lite pengar för vissa av sakerna). Man behöver inte bita ihop. Man kan slappna av och slippa få ont i käken. Ja, det ska bli trevligt att bli panchis. Tant Malin. Passar mig bra.

Idag ska jag träna lite, även fast jag jobbat natt. Sitter nu och väntar på mamma som kommer vid halv tio och sen går vi ner till gymmet och gymmar lite. Jag ska bara cykla och träna lite rygg och armar idag för mer har jag inte ork till. Men lite är bättre än inget alls. Sen ska jag faktiskt........baka! Jag ska baka fler av varje muffin jag redan gjort. Inte av alla men av vissa. Måste göra fler chokladmuffins och så ska jag göra mindre chokladmuffins som jag sedan på kalaset ska ha glasyr på så det blir halloweenmuffins.
Så ett besök hos kära ica eller hemköp efter träningen blir det nog med. Ska handla mjöl, det är slut...jag har bakat slut en hel påse.
Men jag tycker det är roligt att baka så det tänker jag fortsätta med. Jag har ingen lust med något annat nuförtiden..blir bara stressad och får ångest för allt...

Nu ska jag byta vatten hos fåglarna. Rocki får för sig att hon ska sova på vattenskålen så det är alltid fullt av bajs där på morgonen. Hon har alltid gjort så...vet inte varför hon gillar att sova där.

Update:
Nu sitter jag på min rumpa och försöker att tänka på roliga saker. Det går sådär, men det går bättre i alla fall.
Jag har bakat muffins igen och det blir lika bra varje gång. Fast jag som skulle baka fler av samma sort...det blev inte så. Jag bakade tre nya sorter istället. Först en med lime och vit choklad, sedan en med choklad och hackade hasselnötter, därefter en med mandelmassa och hackad mörk choklad. Jag märkte att jag är överkänslig mot hasselnötter för när jag smakade av dem så började det klia i halsen. Så...ska undvika det framöver...jag som älskar nötter. Hoppas det inte gäller jordnötter, min favorit..

Lime och vit choklad-muffinsarna blev mumsiga också. Jag hade i rivet skal av lime och även lite av saften. Sedan hade jag sån där vit choklad med lemon/lime-smak. Ja, lyckat i alla fall. Men favoriten för dagen är nog den med mandelmassa....gudanemej vad goda de var!
Nu är det bara ett litet problem...frysen är totalt fullsmockad av muffins. Det är helt sant, frysen är fylld. Hmm. Hoppas att de blir omtyckta den 4 för annars får vi ett sjå med att käka muffins här hemma. Det borde gå åt en del tror jag. Jag tror det kommer bli ca 12 pers så några muffins måste de ju äta.

Imorgon är det jobb igen. Kl 16-22. Samma sak på onsdag. Och sen...semester! I ett par dagar i varje fall, bättre än inget alls. Men sen i mars...då jävlar...förlåt..järnspikar ska vi resa till Thailand och ha kul! Förhoppningsvis..man ska aldrig ta ut något i förskott för då blir man bara deprimerad när det inte blir som man tänkt.

Ja, och sen är det jobb direkt på måndag igen...och troligen hela veckan...blä. Jag är verkligen inte en jobbmänniska. Skulle, som jag skrev tidigare, hellre sitta under min korkek och lukta på blommorna.

Kommentarer
Postat av: madde

fast du malin, du vet väl att juh mer muffins du bakar desto mer måste du ha me dig ner i göteborg. =D
*skrattar*
så d e bara o packa en ryggsäck!

2006-10-24 @ 08:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback