vintertankar

En dag har åter gått och en ny är i antågande. Snart kommer det vara en ny månad med helt nya dagar i nya kläder och nya frisyrer. Speglar på marken och tvättmedel i träden.
Dagarna kommer att mörkna, bli fulla av pepparkakor med kristyr och nonstop, och kanske lite kryddoftande dryck. Ångande andedräkter i luften och snorande näsor. I träden hänga talgbollar och annat godis för de små som ingen mat har när dagarna förändras och blir kalla.
Fingrar stoppas ner i mjuka lurviga vantar och värms upp innanför. Tårna stoppas ner i tjocka sockar och varma skor, instängda för ett tag. Huvudet täcks av olikfärgade små eller stora mjuka mössor så att värmen inte ska lämna kroppen lika lätt.
Resten av kroppen täcks av allehanda varma kläder, såsom långkalsonger under de vanliga byxorna, extra tröjor och tjock jacka, kappa eller liknande. Allt efter smak och färgintresse.
Vissa dagar är detta sätt att klä och bete sig mysigt, men efter en tid kan jag tycka att det känns som man är instängd i en sådan där sumo-kostym eller något. När våren kommer vill man bara slita av sig den där sumo-kostymen man släpat runt på i ett halvår och låta kroppen andas fritt.
Men tills dess får man försöka se den här mörka och kalla tiden som en tid att försöka pyssla, äta god mat, dricka mycket varmt te och försöka ha det så mysigt som möjligt med tända ljus och värme. Åka pulka och skridskor, och ta med varm choklad i termos. Äta medhavda mackor med stekt ägg inslagna i foliepapper. Frysa men bli varm av aktivitet och sedan när man är hemma; dricka te och tända ljusen som väntar på borden.
Snart kommer julen, med bak och pyssel och julklappar och mys. Julkorten ska fixas och skickas...hoppas jag hinner det i år. Blir ju trött av jobbandet. Tyvärr. Men jag hoppas det är en vanesak och att jag snart är van.


Dagens makeup:
Jävligt cool, men syns inte så bra på den här spejsade bilden som jag lekt med i photoshop. ;)

61270-49


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker bilden blev coolers. =) lr rättare sagt bildERNA.
gjort två armband o ett mobilsnöre...va fan, kan juh inte ha ett mobilsnöre på min mobil..*gah*

2006-11-19 @ 20:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback