porträtt

Välkommen dagens:

61270-55

Idag har jag varit på min målarkurs igen. Det var dags att måla av en kvinna denna gång. Förra gången fick vi måla en kille, det gick sådär. Blev inte alls likt men jag är nöjd med tavlan, det var ju inte meningen att det skulle bli likt heller.
Idag blev det förvisso ganska likt men fortfarande väldigt "konstnärligt" som jag brukar säga. Jag är den på kursen som målar konstigast. Alla andra målar naturalistiskt och fint med ljusa fina färger. Här kommer jag då med mina kontraster och starka färger... 3 timmar per tavla, ska tilläggas...så det är verkligen snabbmålningar. Dessutom måste jag ju påpeka att jag inte kunde fota utan blixt så tavlorna blev aningens ljusare än de är i verkligheten...synd det där.

Men i det stora hela är jag väldigt nöjd, jag trivs ganska bra med min stil, måste kanske bara vänja mig vid att jag faktiskt målar såhär. Sedan ska jag ju självklart öva på att måla mer naturtroget också. Det får bli hemma. Nästa lördag är det sista gången på målarkursen så sen får jag klara mig på egen hand. Kurserna kostar ju skjortan så fler sådana har jag ju inte råd med (fick denna i födelsedagspresent).
Martin föreslog en konstförening, men jag är inte mycket för föreningar...tyvärr..

Kommentarer
Postat av: madde

tycker målerierna blev skitsnygga!! hade gärna velat ha dom på min vägg i sovrummet =)

2006-11-25 @ 22:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback