nästan perfekt

Idag har jag åkt buss och förundrats över ungdomar som alltid måste ta med sig förfesten ut. De kan inte lämna drickan hemma utan måste alltid släpa runt på en cider - eller ölburk, som de självklart delar mellan varandra. Ser rätt komiskt ut när man tänker på att, tamejfasen, alla ungdomar gör ju så. Som värsta alkisarna. Man ser direkt på folk att de ska ut och festa. Haha.

Idag har jag även försökt intala mig själv att jag inte alls är tjock. Men det är svårt i perioder. Jag känner mig inte tjock men när jag ser mig själv på bild eller film så är det genast ett hugg i hjärtat. Här har man gått hela dagen och byggt upp en känsla av att "vafan, jag är ju rätt okej" och så stjälps hela bilden av att man ser ett litet filmklipp på en mobiltelefon. Riktigt najs.
Nåja, nästa vecka blir fylld av fyllda paprikor och andra grönsaksrätter. Även en del mager kycklingfilé står på middagsmenyn. Broccoligratäng också kanske. Utan fet ost då förstås. Annars är det ju ganska jättegott med ost på. But no cheese.

Idag fick jag en bonuscheck på 100 kr från h&m som jag kommer försöka använda inom en snar framtid. Ska till stan lite tidigare imorgon för att kolla runt lite innan målarkursen startar kl 13. Letar efter en klänning men har man inte b-c-kupa så är det alltid ett stort problem att hitta någon som passar över bysten. Köper jag för stort blir det bylsigt runt magen och köper jag för litet får inte brösten plats. Överlag ett jävla skitproblem.
Jag har en svart klänning med långa "puffärmar" eller vad det kallas, som jag tycker om men har lite svårt för urringningen. Den är för vid. Vill hellre ha något v-ringat eller med mer rund halsringning. Man har ju krav. Och man är ju intressant. Blä. Och jag är ju klännings - och kjolfantast så jag önskar mig alltid fler av dessa plagg...

Slänger in lite bilder istället för en massa gnäll.

Pepparkakor som jag har bakat och dekorerat alldeles själv
61270-54

Kommentarer
Postat av: madde

mummiga pepparkakor du =D

2006-11-25 @ 01:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback