It's showtime!

Idag är det fotbollsgalan. Jag ska titta på fotbollsgalan för första gången i livet. Take That ska ju uppträda där och jag bara måste se hur gamla de blivit. Det är enbart därför jag ska viga min kväll åt fotbollsgalan.

Men nu ska jag laga mat, tacos blir det. Håller på att hungra ihjäl här.

Well, nu har jag ätit en tortilla med köttfärs, paprika, lök och gurka samt lite tacosås och yoghurt med pressad vitlök. Mumsigt var det. Nu ska magen vila och ikväll kanske det blir lite brieost med kex och cider. Men bara kanske.

Korvgubben, eller rättare sagt korvkillen tittade konstigt på mig idag när jag skulle köpa en grillad korv på stan för att inte hungra ihjäl innan jag fick middag. Jag förstod inte att han redan var klar med den och att den väntade i en sån där korvhållare så jag bara stod kvar och väntade. Han blev irriterad och sa "där!" och pekade på korven. Jag sa "oj, var den klar!?" och tog min korv och gick. Stackaren, han kanske hade haft en dålig dag.

Jag köpte lite grejs på kreatima idag. Två normalstora pannåer och en lite större, samt två penslar - rätt stora - och dessutom lite olika tuber akrylfärg plus en lite större burk med vit färg för det använder jag rätt mycket. 357 spänn. Huga. Men jag behövde inför målarkursen på lördag så...det var lika bra.
Sen var jag tvungen att köpa en söt liten röd mössa på H&M för 50 spänn. Skulle egentligen leta efter en liten finklänning men hittade ingen så då fick jag trösta mig med en liten röd mössa istället. Gick rätt bra det med.

På tunnelbanan hem satt en tjej med sin son mittemot mig och han verkade sjuk. Förkyld eller nåt. Så nu kanske jag får vara hemma från jobbet snart. Hoppas han smittade mig litegrann. Vore så skönt att slippa jobba lite. Jag inbillade mig att jag fick lite ont i halsen.
Jag har ansökt om ledigt 26-29 december och jag hoppas verkligen jag får ledigt då för då har jag en vecka ledigt mellan jul och nyår. Vore verkligen inte fel!

Uppdatering:
Nu är klockan 22 och jag har inte vigt min kväll åt fotbollsgalan. Jag såg enbart när Take That "uppträdde". Om man nu kan kalla det uppträdande, det var ju för tusan playback. Satt däremellan här vid datorn och kollade folks bloggar och förundrades över hur många som bloggar om mode. "Dagens outfit" verkar ju vara grejen numera. Våga vägra dagens outfit, säger jag. Usch, skulle ju få smått panik om jag hade en sådan blogg där jag visade dagens kläder varje dag. När jag jobbar har jag ju ibland bara mjukisbyxor och tröja och skitigt hår. Haha.
Nej nu till sängen! Måste sova om jag ska orka upp 06.20......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback