handlar det om sprakande öron?

Idag var det jobb igen. Gick okej, men jag var så trött så ögonen höll på att ramla ihop hela dagen. Jag ska försöka somna i tid i kväll och försöka sova ordentligt utan att vakna. Men det brukar vara lättare sagt än gjort. Det där med att inte vakna alltså.
Nu jobbar Martin och jag konstigt igen så vi kommer inte att ses förrän på fredag eftermiddag. Han kommer hem när jag redan gått på morgonen och han har gått innan jag kommer hem på eftermiddagen. Så, no Martin förrän på fredag. Men han ska laga middag åt mig på lördag i alla fall. Och så ska han ha frukost på sängen åt mig också. Går ju inte på fredag så det blir på lördag istället. Myslördag blir det. Tänkte ha lite bubbelbad och något gott att dricka med så blir det ännu mysigare.
Bara tre dagar mer jobb denna vecka, sen tre dagar ledigt! Jag ska försöka hinna måla lite då också.

Imorgon ska jag fundera ut tårta och på torsdag ska jag handla ingredienser till den och möjligen göra basen också. På fredagen blir det att garnera om det ska vara grädde och anant krafs. Visar sig då. Sen får jag inte glömma att Rolle ska ha några muffinsar också, så mamma får ta med hem till honom eftersom han jobbar och inte följer med på fredag och äter tårta.
Har apropå fredag inte fått något svar från Ricke angående fredagen så jag skiter i honom. Antingen kommer han eller ej.

Jag fick en målarkurs i present av Martins föräldrar. Porträttmåleri efter modell i valfri teknik. Man ska ta med eget material så det var ju lite synd men jag tar med det jag har hemma. Det är tre lördagar med tre timmar varje gång. Får se hur det går och vad jag kommer hem med.
Av mamma fick jag badskum som jag använde igår, luktade gott och gjorde rejält med skum kan jag intyga. Gudanemej, jag har nog aldrig haft sådär mycket skum i badkaret förut, det ramlade över kanten. Sen, när jag låg ner i badet, så hörde man hur skummet sprakade i öronen.
Sen fick jag en stavmixer igen av mamma (och Rolle), hon trodde den gamla var trasig så hon hade köpt en ny. Så nu har jag två. Men den nya var finare så jag kanske använder den mer. En lila fin hårtork fick jag också av mamma och Rolle. Det var väldigt passande eftersom min gamla precis brunnit upp och dött. Ganska jobbigt på vintern att inte kunna torka håret om man tvättar det på morgonen. Men nu kan jag!
Sen gick jag ett jättegott te av Tessan och Oliver, det smakade jag på igår. Av dem fick jag även en rosluktande tvål och badsalt. Jenny och Sussi hade köpt presentkort på pärlehuset så det ska bli roligt att gå dit sen och köpa lite grejs. Två fina ljuslyktor av Stig och Ingela också, jättesöta. jag som samlar på lyktor och allt.
Vad fick jag mer....av Martin har jag fått mina ljuvliga hårprodukter som vi köpte i Göteborg. Sedan betalade han hälften av mina nya vinterskor också.
Jag tycker verkligen om mina nya vinterskor. Underbart mjuka och varma men ändå stadiga. Sen är det fin färg och modell också. Sista paret i min storlek i den affären så jag tog dem direkt. Jag är väldigt nöjd med dem.

Här är mina nya skor:

61270-3961270-40

Och jag bara måste lägga in den här på Axel (och Micke), för Axel är ju bara för söt här. Han var utklädd till tomte i fredags, men han hade inte bara den förklädnaden. När han kom var han nämligen björn som sedan förvandlades till tomte. Riktigt avancerat (Han hade en overall med björnöron)!

61270-38

Kommentarer
Postat av: madde

åååh..vart köpte du dom skorna? dom va skitsnygga o e själv på jakt efter ett par vinterskor!

ska uppdatera min blogg senare ida.
krma

2006-11-10 @ 07:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback