cheesus

Roligt att Jenny tyckte kalaset var bra också! :) Hon hade kommenterat längre ner i bloggen. Tack för det, himla kul att höra :) Jag var lite stressad också den dagen, kändes som jag bara sprang runt hela dagen, hann knappt prata med någon... ;)

Nu ska jag laga till en cheesecake som jag ska bjuda på imorgon när mamma kommer hit på födelsedagskalas nummer 2, om än mycket mindre kalas denna gång. Det blir tacos och cheesecake. Ingen fiskdamm eller tipsrunda, men möjligen någon muffin. ;) Sen är det mycket mindre gäster också. Vad jag vet så kommer mamma. Sen är det jag och Martin och möjligen Ricke och Oliver, men jag är inte säker. Har inte fått svar ännu från honom...

Återkommer om ett tag med bilder och uppdatering ;)

Nu har jag bakat klart. Nu ska den svalna och sedan in i kylen där den ska stå tills imorgon då den ska avnjutas med hallon och blåbär. Mumsigt ska det bli. Jag ska ladda in lite bilder senare men det blev rätt trista bilder. Kakan ser ju rätt tråkig ut när den är i formen. Den är mycket finare när den ligger i en bit på tallrik med bären.

Woops här kommer lite bilder (varning för rätt tråkiga bilder som kan uppfattas som stötande):

61270-42
Först måste man häva ur färskosten ur förpackningarna, ut i en       skål. Sedan hade jag i äggen, sockret och vaniljsockret.
61270-43
Därefter börjar man blanda smeten som ser ganska äcklig ut.
61270-44
Sedan ser den lite bättre ut.
61270-46
När man är klar häller man ut smeten på digestivesmulbottnen man gjort först av allt.
61270-47
Då blir skålen ganska tom. Observera att det inte är jag som slickat ren skålen, det var faktiskt slickepotten som gjorde det. Dock slickade jag ren slickepotten.
61270-45
Efter att den sedan vart i ugnen ca 20 minuter tar man ut den och låter den svalna medan man blandar creme fraiche med lite socker och vaniljsocker. Sedan när den svalnat brer man ut denna smet ovanpå. Och gräddar fem minuter till på lite högre värme.


61270-41

När den är klar ser den ut såhär...inte mycket att komma med. Men imorgon med alla bären så. Mums.

Kommentarer
Postat av: madde

Nilsson....vart ligger d??
tycker skorna va super snygga, blev sugen på sånna..får ja copy? =D

2006-11-12 @ 00:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback