uppdatering

Idag har jag gått min motionspromenad på cirka 5 km. Kändes bra att röra sig lite och det är alltid trevligare när man har musik. Jag stannade till i en skogsglänta intill vägen och plockade lite liljekonvaljer som nyss poppat upp. Nu står de fint i köket. Jag hade tur med vädret också, 20 grader idag, inte illa det.

Nu har jag gått ner 4 kg. Det går långsamt men framåt så det är bara att bita ihop och hoppas att det går vägen. Jag har som mål att bli av med elva kilo till. Blir det så att jag kan gå ner mer så är det bra också men målet var 15 kg från början så nu är det alltså elva kvar. Sen får det ta den tid det tar. Inte bra att stressa fram något.

Vi håller på och målar om i vardagsrummet. Skönt att få bort de där gräsliga guldstjärnorna en gång för alla. (På bilder i inlägget "hirs är mums" kan man se stjärnorna litet) Ska även försöka göra om lite så att det blir renare (alltså inte så att vi har skitigt hemma utan mera att få bort småsaker och sånt) så att lägenheten inte är så plottrig. Har ju köpt förvaringslådor till småsaker, dags att använda dem nu! Sen vill jag ha ett runt köksbord...undrar om det är fasligt dyrt? Ska kolla på IKEA.se.

Lordi vann ESC, det tycker jag var roligt. Kul att Finland äntligen får vinna. Men de har ju faktiskt haft rätt sunkiga bidrag förr liksom..så jag är ju inte förvånad att de inte vunnit förut. Självklart hade det varit skitkul om Carola vunnit men hon kom ju på en femte plats, inte illa pinkat det heller. Jag satt under hela poängutdelningen och höll hårt i mina tummar för att inte Litauen skulle komma före Sverige. Sen fick det liksom gå hur det ville tyckte jag. Bara inte Litauen kom före Sverige..för hade de gjort det..då hade jag nog gråtit en skvätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback