däbbt däsa

Nu är jag trött på att vara täppt i näsan..vad gör man när man inte kan andas eller känna nån smak? Tar nässpray och hoppas att kunna andas under natten och kanske kunna känna lite av smaken på middagen. Men då är det en annan sak som gör att det blir lite extra jobbigt - Nämligen det att man går och blir beroende av nässprayen så att det blir en ond cirkel. Nässprayen gör en nämligen mer täppt i näsan.
Så jag går omkring dagarna i ända och försöker stå ut med att ha en täppt näsa, rinnande snor och att inte känna någon smak. Dessutom får jag ständigt lock i öronen av det vakuum som bildas när jag försöker svälja.
Det slutar alltså oftast med att jag tar nässprayen med vetskapen om att bli lika täppt ett par timmar senare igen. Men jag försöker hålla mig tills jag ska sova, så jag inte tar sprayen för ofta.
Det kanske låter som ett världsligt problem. Det är det inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback