little cookies

Mina små fåglar sitter på rad på gardinstången. De är himla söta mina små fåglar. Tripp trapp trull.

Idag ska jag iväg till Farsta Centrum och inhandla diverse fågelpryttlar. Lite godis, lite frön och lite klätterprylar att ställa i fönstret om det går. Dessutom ska jag till H&M och kolla byxor (till mig) och pyjamas till Martin, samt kika runt på lite annat, möjligen köpa lite akrylfärg och pannåer plus lite akvarellfärger om jag har råd..men troligen har jag inte så mycket råd som jag skulle vilja.

Men innan turen till Farsta ska jag iväg till kiosken (hoppas för allt i världen att den är öppen) och köpa nytt SL-kort för massa pengar...600 kr kostar ett månadskort. Men det är värt att ha, för det är dyrare att åka med kuponger och så vet man att om man har kort kan man åka hur och när och var man vill. Värsta lyx alltså.

Igår bakades det småkakor. Det blev hallongrottor och korintkakor. Idag ska jag försöka orka baka chokladsnittar, kolasnittar och kokostoppar. Får se om det blir av.  Det var mycket enklare att baka småkakor än jag hade trott. Jag brukar aldrig baka småkakor för jag har tyckt att det verkar så krångligt, men det var det ju faktiskt inte alls. Väldans enkelt egentligen. Så det kanske blir mer småkakor framöver, när man ska ha gäster på besök (vilket iofs inte brukar vara sådär överväldigande ofta). Imorgon kanske vi ska på restaurang, men det beror också på om pengarna finns. Annars kanske det blir bio i alla fall. Något skoj ska man ju ha.

Ett par timmar senare:

Tillbaka från Farsta, har jag inhandlat fågelprylar. Jag tänkte ju fixa iordning i fönstret åt dem så nu har jag bunkrat upp med saker för 300 kronor. Bland annat en tofsgrej med massa rep och grejer och tofsar som de kan bita och klänga i, en repstege och en liten bjällra. Dessutom lite andra leksaker och lite extra specialgodis. Nu ska det bli fest i fågelland.
Jag handlade inget åt mig själv denna gång förutom lite tomater, rödbetor och lök. Jag hittade ett par sandaler men jag vet inte om jag vågar lägga mer pengar denna månad på prylar..vi ska åka in imorrn och kanske köper jag dem då...vi får se.
Nu är det i varje fall dags för mellanmål och sedan ska jag se om jag kan fixa nåt åt fåglarna i fönstret.


Ännu ett par timmar senare:

oj oj, vad svårt det var att bygga en lekplats..man behöver ju en massa konstiga verktyg och spik och skruv..jag gjorde en snabb nödlösning så får vi arbeta mer på den senare..

Kakor är nu bakade. Idag blev det kolasnittar (fy fan vad goda de blev..inte äta mer nu), kokostoppar och chokladsnittar. Man måste ju tyvärr smaka varje kaka för att förvissa sig om att det är något att spara...så det blidde en del kakor idag. Men inte mer nu. Ska ta mig ett träningspass och hoppa runt lite här nu tror jag.

Bilder på kakorna. Jag tror det framgår vad som är vad av: hallongrottor, kolasnittar, kokostoppar, chokladsnittar och korintkakor. :)

61270-1261270-1161270-10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback