Idag

Pärlor är något jag är smått beroende av i perioder. Vet inte vad som fascinerar mig så mycket med dessa små glasbitar egentligen...men något speciellt är det med dem. Jag tycker om att pillra med dem och titta på dem, sortera dem, känna på dem...ja...låter ju normalt. Och idag passade jag på att handla när det var halva priset på pärlehuset. Det ser inte så mycket ut men det är pärlor för ca 1000 kr detta:

61270-67


Jag betalade 350 kr cirkus, för detta lass. Jag köpte för ca 550, hade presentkort på 200 kr, och då drogs det ju av från den summan. Alltså 350 kr...och då fick jag gå iväg och plocka för lika mycket till. Snacka om himmelriket för en timme. Nu har jag ett lass i alla fall och behöver inte handla så mycket på ett tag. Ska göra lite armband framöver och enkla snygga halsband. Får se hur det går, har tappat inspirationen litegrann på sistone.

Idag var det dessutom sista delen av min målarkurs som ju har gått ut på att måla porträtt. Först en kille, sedan en tjej och nu en man i sina bästa år. Han såg lite sur ut faktiskt, vilket gjorde det lite svårare. Men det blev som det blev. Ganska nöjd trots allt, men jag är nog mest nöjd med den jag gjorde förra gången; med tjejen i rosa. Såhär blev det idag i alla fall. Vänligen observera att bilden inte är den bästa samt att jag inte har någon bra plats att fota på. Detta är taget vid spisen. ;) Observera också att det som vanligt är en tretimmars-målning.

61270-68

Igår fick jag även för mig att jag skulle måla ett självporträtt. Detta är vad jag åstadkommit på två timmar igår:

61270-69

Som synes inte klart alls...men det kommer väl en dag då den blir färdigställd får vi hoppas. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback