jam jam here comes the man

idag gjorde jag tre sorters sylt. Först gjorde jag en med hallon-persika-röda vinbär. Sedan gjorde jag en med bara svarta vinbär. Därefter en med blåbär och björnbär. Huga vad goda de alla blev. Nästan så man kunde äta direkt ur burken sen. Men det gjorde jag förstås inte. Jag hade dock inte så mycket socker i. Tog ungefär hälften av vad det skulle vara för det hade blivit alldeles för sött annars. Mycket godare med lite friskare smak tycker jag.
Himla kul att göra sylt egentligen. Och mycket enklare än jag först trott. Så hemlagad sylt kanske det blir mer av här i fortsättningen. Godare och roligare än vanlig köpt sylt, plus jag tror det är mer bär och frukt i den man gör själv, och inte lika mycket socker.


61270-23


Nästa vecka är jag ledig 4 dagar i sträck..men innan dess jobbar jag tre nätter i sträck...vilket innebär att jag typ kommer att sova två av de fyra dagarna. På mina lediga dagar har jag massor att pyssla med. Jag ska söka minst tre olika jobb, handla present till Martin, planera inför Martins födelsedag, slipa väggar, spackla det som är kvar av väggarna, måla väggarna, städa, handla mat inför Martins dag, jag ska hinna springa minst två gånger...hmm..mycket som ska göras. Men det går nog det med.

Nu tror jag att jag ska gå och pyssla lite. Tänkte först fixa lite bilder på sylten jag gjort men jag vet inte hur jag ska fota..den är ju i burk, och burkarna är inte så fina att fota. Vi får se om det dyker upp bilder här senare.

Senare:
Nu har jag fotat två av sylterna. Det är blåbär och björnbär och hallon-persika-röda vinbär, tyckte det var onödigt att lägga en bild på svarta vinbär, den såg nästan likadan ut som den med blåbär. Jag lade upp lite på en tallrik för att fota..tyvärr ser det lite ut som barnmat..men den är god kan jag lova. Kan rekommendera att göra egen sylt!
Har pysslat ett halsband nu och håller på med ett till. Blir ganska fint. Funderar på att göra ett armband med, har inte gjort så många sådana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback