babbel

Hey there all you simply so beautiful and also very strange people.

Det är bara jag som skriver. Idag regnar det och jag känner mig lite småmysig, ska jaga till rödbetor med getost och möjligen ha lite lax till om jag hittar en någorlunda inte dyr i affären. Jag sov till halv ett idag, det behövdes. Jag har ju inte alls fått sova normalt under de dagar jag arbetat nattpass, så jag passade på. Annars brukar jag försöka gå upp innan tio om förmiddagarna.

Igår var Carl-einar faktiskt inte så himla kul..eller jo, han är ju kul själva han såklart men det var som att se ett kort best of-program på tv och inte alls lika underhållande som det brukar vara...han firar ju tio år med sin varieté i år. Tio år på Liseberg och sex år på Grönan. Jag har sett två på Liseberg och sex på Grönan, tror jag...får räkna lite på det om det känns viktigt. Många år har jag i alla fall sett varietén.

Jag fotade ett spöke i Spökhuset. Han posade lite snyggt för mig så jag kunde ta en rätt bra bild. Ska försöka lägga in den sen.
Men nu ska jag bege mig till affären och handla lite smått. I'll be back!

Senare på kvällen:

Nu har jag ätit mycket god mat. Jag gjorde rödbetor med fetaost (hittade ingen bra getost, men det är ju getfeta), och en god dressing gjord på balsamvinäger, vitlök och honung. Till det hade jag stekt laxfilé. Så jag är mycket nöjd med min middag.

61270-1661270-1461270-15

Verkar som det kommer bli en matdagbok detta. Kanske får sluta fotografera allt jag lagar till. ;)
Nedan följer två bilder av spöket från Gröna Lund.

61270-1761270-18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback